środa, 7 września 2011

Kozielska, Ostroroga, Tunelowa...

.. taki trochę groch z kapustą.
Najpierw ciekawa kamienica przy Kozielskiej 4, postawiona prawdopodobnie przez przedwojenny kwaterunek wojskowy. Dzisiaj dopiero ją "odkryłem".



Niedaleko, prawie przy rogu Kozielskiej i Ostroroga jest przejazd kolejowy, obsługiwany - należy przypuszczać - zdalnie i elektronicznie. Domek dróżnika stoi więc już od pewnego czasu bezużyteczny, pusty (i jest pomału, na razie w środku, dewastowany).
 
Opustoszały też, chyba już dość dawno temu, piaskowcem wykończone wieże dyspozytorskie (o ile tak to się nazywa) na dworcu Warszawa Zachodnia. Jak widać, nie widać schodków, a okna... no widać. Zdjęcia robiłem dzisiaj późnym popołudniem z ul. Tunelowej.




7 komentarzy:

  1. Te wieże na Zachodnim to chyba po prostu budynki maszynowni wind z przejścia podziemnego, które od bardzo dawna nie jest używane.

    OdpowiedzUsuń
  2. Piotr, wczoraj jechałem przez Zachodni i się trochę przyjrzałem. Faktycznie tam są od strony wschodniej drzwi windowe, więc masz rację. Tylko ta górna część z oknami i galerią, a kiedyś ze schodkami (w zasadzie drabinką) jak jakiś punkt dowodzenia, czy inne obserwatorium. Może stamtąd można się było w razie potrzeby wzrokowo kontaktować z powiedzmy "główną wieżą kontroli ruchu", którą kiedyś pstryknąłem: _ http://plfoto.com/zdjecie,architektura,na-zachodnim-bez-zmian,2144505.html _ ? Ciekawostka jest :-). Pozdrawiam. Witek

    OdpowiedzUsuń
  3. O proszę, moje okolice, poza Tunelową, która troszkę dalej:) Te wieże niesamowite.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety wież już nie ma, rozebrali przed Euro 2012.
      Tym sposobem zlikwidowali jedyną rzecz godną uwagi na Zachodnim...
      Pozdrawiam z Żoliborza Południowego W.

      Usuń
    2. To tym bardziej cenne te zdjęcia.

      Usuń
  4. Mieszkałam w tym budynku 15 lat. Moja Babcia chyba od 1949 do 2019 r. 3 piętro Mieszkanie z orginalnym okrągłym okienkiem. w piwnicy powinien jeszcze stary przedwojenny olbrzymi magiel obciążany polnymi kamieniami.

    OdpowiedzUsuń
  5. Malownicze i doskonałe w proporcjach portale i krużganki kamienicy przy ulicy Kozielskiej są ozdobą lokalnego szlaku architektury renesansowej, prowadzącego dalej przez półokrągłą bramę na rogu alei Rewolucji Październikowej i Obozowej (inspiracja Francesco Guardi ?), do kopuł a la Brunelleschi w kościele na Kole.

    OdpowiedzUsuń